Δώρα Χριστουγέννων – οι 9 τύποι καταναλωτών

43
Δώρα Χριστουγέννων
Δώρα Χριστουγέννων

Κάποιοι μπορεί να ξεκινούν τα ψώνια για τα δώρα των Χριστουγέννων μήνες πριν. Κάποιοι άλλοι το αφήνουν μέχρι την παραμονή των Χριστουγέννων, αφού κάνουν μια τελευταία βόλτα στα καταστήματα.

Παρακάτω θα εξετάσουμε μερικά από τα διαφορετικά είδη καταναλωτών και πώς προετοιμάζονται για τη περίοδο των Χριστουγέννων.

Ποιο είδος αγοραστή αναγνωρίζετε στο πρόσωπό σας και πώς θα μπορούσατε να διευκολύνετε το έργο σας χωρίς να αλλάξετε την προσωπικότητά σας; Διαβάστε τις συμβουλές μας στο τέλος κάθε ενότητας για να μάθετε.

Τύπος 1: Ο/η υπερ-οργανωμένος/η 

Είναι χαλαροί και συγκεντρωμένοι, χωρίς να πανικοβάλλονται. Μπορεί να θεωρούνται από πολλούς υπερβολικοί αλλά μπορεί και να μπορούμε να μάθουμε κάτι από αυτούς.

Είναι εξειδικευμένοι στο κυνήγι προσφορών και στον προγραμματισμό. Μπορεί να έχουν μία λίστα με δώρα Χριστουγέννων που αγοράζουν όταν βρουν μια καλή ευκαιρία πολύ πιο πριν από τα Χριστούγεννα ή αγοράζουν δώρα για τους αγαπημένους τους μετά από ενδελεχή έρευνα. Όπως και να έχει, όταν φτάσει ο Δεκέμβριος πιθανόν να σκέφτονται ήδη τα δώρα του επόμενου έτους.

Η συμβουλή μας: στην πραγματικότητα, δεν είμαστε σίγουροι ότι χρειάζεστε συμβουλές αφού έχετε ήδη καλύψει όλες τις πλευρές για την αγορά των δώρων!

Τύπος 2: Ο/η καταναλωτής της τελευταίας στιγμής

Όλοι γνωρίζουμε έναν ή μία από αυτούς. Μπορεί να περιμένουν μέχρι την τελευταία μέρα πριν κάνουν τις αγορές τους. Ως αποτέλεσμα μπορεί να περιφέρονται στα μαγαζιά ψάχνοντας για κάτι που μπορεί να περάσει ως δώρο Χριστουγέννων. Όπως φαντάζεστε το άγχος μπορεί να τους κυριεύσει και πολύ εύκολα να κάνουν λάθος αγορές.

Η συμβουλή μας: κάντε μία λίστα με τα άτομα και τα δώρα που θα θέλατε να κάνετε. Στη συνέχεια βάλτε ένα πλάνο να τελειώσετε τις αγορές πριν τις γιορτές.

Τύπος 3: Ο/η ειδικός του διαδικτύου

Αυτοί οι καταναλωτές αποφεύγουν το συνωστισμό των καταστημάτων κάνοντας τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου από την άνεση του σπιτιού τους ή του γραφείου. Μπορεί ακόμα και να κάνουν μια λίστα, κάνοντας μια έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο πριν βρουν τις καλύτερες προσφορές.

Η συμβουλή μας: χρησιμοποιείστε μηχανές σύγκρισης και προγράμματα επιβράβευσης (διαβάστε το άρθρο μας) για τις αγορές σας, για να εξοικονομήσετε χρήματα. Μη ξεχνάτε τους τρόπους για να κάνετε ασφαλείς αγορές στο διαδίκτυο.

Τύπος 4: Ο/η μία και έξω

Όπως και ο/η ειδικός του διαδικτύου, η αποτελεσματικότητα αυτών των καταναλωτών είναι εξαιρετική. Κάνουν τις αγορές των γιορτών σε ένα κατάστημα, με μία αγορά εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο.

Η συμβουλή μας: ένα κατάστημα (φυσικό ή διαδικτυακό) είναι σπάνια το φθηνότερο για τα πάντα – βεβαιωθείτε ότι δεν χάνετε τις ευκαιρίες σας αλλού στην προσπάθειά σας είστε αποτελεσματικοί.

Τύπος 5: Ο/η mall-ακιας

Αυτοί καταναλωτές λατρεύουν τις γιορτές. Παραβλέποντας την ευκολία των ηλεκτρονικών αγορών, μπορούν να περάσουν ολόκληρη μέρα στο πολυκατάστημα/mall και να απολαύσουν τα ψώνια και όχι μόνο. 

Η συμβουλή μας: θυμηθείτε ότι ο στόχος σας είναι να ψωνίζετε τα δώρα των γιορτών και όχι να παρασυρθείτε από την περιήγηση στα μαγαζιά.

Τύπος 6: Ο/η γκρινιάρης/α

Έχει πολλά από τα χαρακτηριστικά του καταναλωτή της τελευταίας στιγμής, αφού μπορεί να καθυστερεί τις αγορές αφού απεχθάνεται την όλη εμπειρία. Μπορεί να αγοράσουν το πρώτο πράγμα που θα βρουν μπροστά τους για να βγάλουν την υποχρέωση.

Η συμβουλή μας: προσεγγίστε τα ψώνια διαφορετικά, αν σας ενοχλούν τα πλήθη στα καταστήματα γιατί να μην περιηγηθείτε στο διαδίκτυο από την άνετη ησυχία και την ηρεμία του σπιτιού σας;

Τύπος 7: Ο/η πολυέξοδος/η

Ανεξαρτήτως του τρόπου και χρόνου που κάνουν τα ψώνια τους, χαρακτηρίζονται από την ανάγκη να εκφράσουν την αγάπη τους με ακριβά δώρα. Η γενναιοδωρία τους μπορεί συχνά να είναι υπερβολική – ακόμη και να τους ωθήσει σε χρέη.

Η συμβουλή μας: θυμηθείτε, τα ακριβά δώρα δεν φτιάχνουν τη σχέση – εστιάστε περισσότερο σε αυτό που μπορείτε να φέρετε στη σχέση ως άτομο και όχι στα υλικά αντικείμενα που μπορείτε να προσφέρετε. Και αν έχετε χρέος σε ανησυχητικά επίπεδα, διαβάστε το άρθρο μας, Χρέος – 7 βήματα για να ξεφύγετε!

Τύπος 8: Ο/η κάν’το μόνος σου

Αυτά τα άτομα δεν είναι καταναλωτές αλλά δημιουργοί. Τους αρέσει να φτιάχνουν τα δώρα τους και να βάζουν την προσωπική πινελιά τους. Η προσέγγισή τους είναι απόδειξη ότι δεν χρειάζεται να ξοδέψετε πολλά για να δείξετε την αγάπη σας σε κάποιον που σας ενδιαφέρει.

Η συμβουλή μας: προγραμματίστε για καλύτερα αποτελέσματα με το ελάχιστο άγχος.

Τύπος 9: Αυτός/ή που δωρίζει τα δώρα

Στην περίπτωση που δεν τους αρέσουν τα δώρα που έλαβαν, τα άτομα αυτά σκεπτόμενα πρακτικά επαναδωρίζουν τα δώρα σε άλλους.

Η συμβουλή μας: Προσέξτε μη δώσετε δώρα στο ίδιο πρόσωπο που σας έκανε το δώρο. Επίσης ελέγξτε για αφιερώσεις και κάρτες μέσα στα δώρα που μπορεί να σας προδώσουν!

Αν σας άρεσε το άρθρο διαβάστε 7 βήματα για φθηνά Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά! ή πηγαίνετε στην ιστοσελίδα Skiouraki.gr Coupons για προσφορές για τα δώρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.