Ζητήστε αποζημίωση για ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης

182
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ακυρώθηκε ή καθυστέρησε η πτήση σας; Με βάσει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση έως και 600 ευρώ. Σύμφωνα με έρευνα της Airhelp έως και 29 εκατομμύρια ευρώ αποζημίωσης δικαιούνται οι περίπου 90.000 ταξιδιώτες που πέταξαν από το Ελευθέριος Βενιζέλος και άλλα 5 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας το 2016.

Για να διεκδικήσετε οποιαδήποτε αποζημίωση πρέπει η πτήση σας εκτελείται στο εσωτερικό της ΕΕ από αερομεταφορέα χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ. Συγκεκριμένα:

  • Εάν η πτήση σας φθάνει στην ΕΕ από χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αερομεταφορέα χώρας της ΕΕ
  • Εάν η πτήση σας αναχωρεί από χώρα της ΕΕ και εκτελείται προς χώρα εκτός ΕΕ από αερομεταφορέα χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ

Αποζημίωση για καθυστέρηση

Η αποζημίωση για καθυστέρηση εξαρτάται από την απόσταση του ταξιδιού και πόση ώρα καθυστερήσατε να φτάσετε στον προορισμό σας.

Αν η καθυστέρηση οφείλεται σε απεργία ή κάποιο άλλο έκτακτο γεγονός έκτος ελέγχου της αεροπορικής εταιρείας (π.χ. κακοκαιρία) τότε δεν δικαιούστε αποζημίωση. Αν η πτήση σας καθυστερήσει πάνω από 5 ώρες και δεν θέλετε να ταξιδέψετε δικαιούστε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου όπως και την παρακάτω αποζημίωση.

Καθυστέρηση άφιξηςΑπόστασηΑποζημίωση
Πάνω από 3 ώρεςΛιγότερο από 1.500 χιλιόμετρα

(παράδειγμα Αθήνα-Ρώμη)

€250
Πάνω από 3 ώρεςΜεταξύ 1.500 και 3.500 χιλιόμετρα ή πάνω από 1.500 χιλιόμετρα μέσα στην ΕΕ

(παράδειγμα Αθήνα-Μάντσεστερ)

€400
Μεταξύ 3 με 4 ώρεςΠάνω από 3.500 χιλιόμετρα

(παράδειγμα Αθήνα-Νέα Υόρκη)

€300
Πάνω από 4 ώρεςΠάνω από 3.500 χιλιόμετρα

(παράδειγμα Αθήνα-Νέα Υόρκη)

€600


Αν η αεροπορική σας πρότεινε μεταφορά με άλλο δρομολόγιο και φθάσατε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση 2, 3 ή 4 ωρών η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.

Αποζημίωση για ακύρωση ή υπερκράτηση

Αν η πτήση σας ακυρωθεί 7 μέρες πριν την αναχώρηση, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σας βρει εναλλακτική πτήση η να σας προσφέρει επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου. Αν η εταιρεία σας συστήσει να βρείτε και να πληρώσετε την εναλλακτική πτήση μόνοι σας, κρατείστε τις αποδείξεις για να ζητήσετε αποζημίωση.

Σε περίπτωση που η αεροπορική φταίει για την ακύρωση τότε δικαιούστε επιπλέον αποζημίωση μεταξύ 250 και 600 ευρώ, όπως στον παραπάνω πίνακα. Αυτό εφαρμόζεται και σε περίπτωση υπερκράτησης, δηλαδή δεν σας επιτραπεί να ταξιδέψετε επειδή η εταιρεία εξέδωσε περισσότερα εισιτήρια από την χωρητικότητα της πτήσης.

Δικαίωμα δωρεάν φροντίδας

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, η αεροπορική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σας παρέχει δωρεάν βοήθεια για την διάρκεια της αναμονής. Η βοήθεια που πρέπει να παρέχεται περιλαμβάνει: γεύματα, κατάλυμα, μεταφορά στο κατάλυμα και επιστροφή στο αεροδρόμιο, 2 τηλεφωνήματα ή ηλεκτρονικά μηνύματα

Αν δεν σας προσφέρθηκε βοήθεια και πληρώσατε, κρατήστε τις αποδείξεις για να ζητήσετε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία για τα έξοδα σας εφόσον αυτά ήταν αναγκαία, εύλογα και ανάλογα προς την περίσταση.

Πώς να κάνετε την αίτηση για αποζημίωση

Αν πιστεύετε ότι δικαιούστε αποζημίωση επικοινωνήστε με την αεροπορική εταιρία πρώτα είτε όταν είστε στο αεροδρόμιο ή μεταγενέστερα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρότυπο έντυπο καταγγελίας.

Αν η αεροπορική αρνηθεί την αποζημίωση μπορείτε να απευθυνθείτε στην αεροπορική εθνική αρχή της χώρας ή αν και αυτό δεν είναι επιτυχές ως λύση έκτακτης ανάγκης στη δικαστική αρχή. Περισσότερα στην σελίδα της ΕΕ.

Άλλα χρήσιμα άρθρα για ταξιδιώτες: