Αποφύγετε 3 “παγίδες” στο σουπερμάρκετ

281
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Μία επίσκεψη στο σουπερμάρκετ μπορεί να κρύβει περισσότερες “παγίδες” από όσες νομίζετε. Τα σουπερμάρκετ συχνά χρησιμοποιούν έξυπνους τρόπους για να σας κάνουν να ξοδέψετε περισσότερα από όσα υπολογίζατε ή χρειάζεστε.

Δώστε προσοχή στα παρακάτω για να αποφύγετε τις “παγίδες” και να μην ξεφύγετε από τον προϋπολογισμό σας.

Προγράμματα επιβράβευσης

Τα προγράμματα επιβράβευσης σας δίνουν την δυνατότητα να εκμεταλλευτείτε προσφορές ή να μαζέψετε και να εξαργυρώσετε πόντους. Αποσκοπούν όμως στο να σας κρατήσουν ως συχνούς πελάτες και να σας αποτρέψουν να ψωνίζετε αλλού. Επίσης είναι πολύτιμη πηγή πληροφοριών για τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους.

Δεν συνίσταται να σταματήσετε την χρήση των προγραμμάτων αυτών αφού προσφέρουν σημαντική οικονομική βοήθεια στον οικογενειακό σας προϋπολογισμό. Παρόλαυτα έχετε υπόψιν σας ότι πιθανόν να βρείτε χαμηλότερες τιμές σε άλλα σουπερμάρκετ.

“Ψυχολογικά” τρικ

Πολλές είναι οι μελέτες σχετικά με το πως μπορεί να επηρεαστεί η καταναλωτική συμπεριφορά του πελάτη στο σουπερμάρκετ. Οι κυριότεροι τρόποι είναι:

  • Τοποθέτηση των πιο επικερδών προϊόντων στο ύψος των ματιών του καταναλωτή. Κοιτάξτε σε σημεία που δεν θα κοιτούσατε αυθόρμητα για πιθανόν πιο συμφέρουσες αγορές.
  • Τοποθέτηση των απαραίτητων προϊόντων (π.χ. γαλακτοκομικά) στο βάθος του καταστήματος ώστε να πρέπει να διασχίσετε όλο το κατάστημα με περισσότερες πιθανότητες να αγοράσετε άλλα προϊόντα.
  • Χρήση μυρωδιών (π.χ. φρέσκο ψωμί) και μουσικής για να επηρεάσουν το πως αισθάνεστε και να σας οδηγήσουν να ξοδέψετε περισσότερα.
  • Οι διάδρομοι είναι κατασκευασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να σας υποχρεώνουν να ρίξετε μια ματιά σε περισσότερα προϊόντα, ανεβάζοντας τις πιθανότητες να αγοράσετε επιπλέον.
  • Το πιο επικερδές σημείο σε ένα σουπερμάρκετ είναι αυτό που βρίσκεται στο ταμείο αφού προτρέπει αυθόρμητες αγορές της τελευταίας στιγμής.
  • Τοποθέτηση φθηνών προϊόντων κοντά στην είσοδο ή σε περίοπτα σημεία ώστε να δώσουν την αίσθηση στο καταναλωτή ότι γενικά οι τιμές των προϊόντων είναι χαμηλές. Αυτή η μέθοδος αποσκοπεί στο να μειώσει την αντίσταση του καταναλωτή να ξοδέψει.

Μέθοδοι έξυπνης προώθησης/μάρκετινγκ

Εκτός από τα “ψυχολογικά” τρικ τα σουπερμάρκετ χρησιμοποιούν και έξυπνες μεθόδους προώθησης των προϊόντων τους.

  • Μέγεθος συσκευασίας: Οι μικρότερες συσκευασίες κοστίζουν συνήθως περισσότερο ανά μονάδα μέτρησης του προϊόντος (π.χ. κιλά) από ότι οι μεγαλύτερες συσκευασίες. Για να είστε σίγουροι, συγκρίνετε την τιμή ανά μονάδα μέτρησης παρά ανά τεμάχιο για να βρείτε το φθηνότερο προϊόν.
  • Φανταχτερή συσκευασία: Οι συσκευασίες σε πολλά προϊόντα έχουν σχεδιαστεί για να σας κάνουν να ξοδέψετε περισσότερο. Για παράδειγμα, η συσκευασία μπορεί να φαίνεται φανταχτερή αλλά η διαφορά στην ποιότητα να είναι ελάχιστη ή και μηδενική. Η τιμή είναι συνήθως υψηλότερη. Επίσης εάν αγοράζετε συσκευασμένα έτοιμα γεύματα ή και νωπά προϊόντα (π.χ. κομμένα φρούτα) να αναμένετε υψηλότερη τιμή αφού πληρώνετε για την την συσκευασία και την ευκολία που σας παρέχεται.
  • Όσο και να φαίνεται περίεργο έχει αποδειχτεί ότι η τιμολόγηση του προϊόντος ένα λεπτό κάτω του πλησιέστερου ευρώ (π.χ. 1,99 ευρώ) μπορεί να σας πείσει να το αγοράσετε.
  • Προσφορές: Μερικές φορές οι προσφορές μπορεί να είναι φαινομενικές μόνο και μόνο για να έχετε την ψευδαίσθηση της προσφοράς. Για παράδειγμα κάποιο προϊόν μπορεί να είναι σε προσφορά για περισσότερο καιρό από ότι στην υποτιθέμενη κανονική του τιμή ή και να μην έχει αλλάξει καθόλου η τιμή του. Η καλύτερη τακτική είναι να έχετε στο μυαλό σας την τιμή που συνήθως πληρώνετε για αυτά τα προϊόντα και να ζυγίσετε τις επιλογές σας για να μην ξεγελιέστε εύκολα από τις προσφορές.

Ελπίζουμε τα παραπάνω να σας βοηθήσουν στο να αποφύγετε τα κόλπα των σουπερμάρκετ και να κάνετε καλύτερες επιλογές. Κάνετε πάντα μια λίστα πριν ξεκινήσετε για το σουπερμάρκετ, μην αποκλίνετε από αυτή και έχετε αυτοπειθαρχία όσον αφορά τις αυθόρμητες αγορές.